دوره 7، شماره 27 - ( بهار 1398 )                   جلد اول _ شماره اول_صفحات 5 الی 79 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


چکیده:   (2015 مشاهده)
شکل­گیریِ شخصیت یک طراح و فراگیری مهارت­های طراحی وابسته به مؤلفه­ها و متغیرهای ویژه­ای از جمله: مشاهده و جستار نمونه­ها، نحوه­یِ تحلیل و برخورد با نمونه­ها، درگیری مستقیم و آغشته شدن با دغدغه مسئله طراحی و ... می­باشد. نقد معماری و تحلیل آثار گذشتگان و نمونه­های موفق و ناموفق، همواره نقش کلیدی در آموزش معماری بر عهده می­گیرند. این که چگونه می­توان از اطلاعات عددی و مفهومی، به اطلاعات بصری دست یافت یا به عبارت دقیق­تر، «راز اثر هنری» را کشف کرد؛ تحلیل و نقدِ دانش­بنیانِ «پروژه­های موجود از لحاظِ نوعِ برخورد طراح با طرح و مسائل طراحی(از قبیل: عملکرد، سازماندهی، زمینه و ...)» و «نحوه­یِ برقراری رابطه بین پروژه و بافت شهری، اجتماعی و فرهنگی شهر» می­باشد، این که طراح چه «اهداف، ضروریات و کانسپت­هایی» را برای طرح خود برگزیده است و چگونه آنها در پروژه نهایی به نمایش گذاشته است.
 
متن کامل [PDF 1098 kb]   (1035 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي-مورد پژوهی | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/3/20 | پذیرش: 1398/3/20 | انتشار: 1398/3/20

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.