دوره 8، شماره 31 - ( بهار 1399 )                   جلد اول _ شماره اول_صفحات 5 الی 79 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


چکیده:   (1965 مشاهده)
دانشجویان دارای استعدادهای بالقوه‌ای هستند که این استعدادها باید توسط خود و یا راهنمایان آموزشی شناخته‌شده تا از آن‌ها بهره‌برداری صحیح به عمل آید. به این منظور لازم است، روش‌های آموزشی، یاددهی و یادگیری مناسب، جهت ارتقاء آن‌ها موردبررسی قرار گیرد. آموزش صحیح می­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­تواند فراگیران طراحی را در مسیری مشخص و درست قرار داده؛ همچنین موجبات ارتقاء قدرت طراحی آنان را فراهم سازد. این پژوهش به دنبال پاسخگویی به این سؤالات است؛ که آموزش معماری مبتنی بر کارگاه می­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­تواند توانایی طراحی دانشجو را بالا ببرد؟ آموزش معماری مبتنی بر کارگاه می­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­تواند توانایی فراشناختی دانشجو را افزایش دهد؟ روش این تحقیق، پژوهشی عمل نگر مبتنی بر طرح نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون بود. جهت انجام پژوهش از آزمون فراشناخت حالتی جهت سنجش تحلیل شناختی در چهار بعد آگاهی، راهبرد شناختی، برنامه‌ریزی و بررسی خود و از آزمون طراحی محقق ساخته جهت سنجش قدرت طراحی استفاده شد. بر اساس نتایج این پژوهش می­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­توان گفت که روش آموزش معماری مبتنی بر کارگاه می‌تواند به ارتقای کیفی سطح طراحی کمک نماید و قدرت تحلیل فراشناخت دانشجو را نیز افزایش دهد.
متن کامل [PDF 331 kb]   (435 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي-مورد پژوهی | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/3/5 | پذیرش: 1399/3/5 | انتشار: 1399/3/5

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.