دوره 1، شماره 4 - ( تابستان 1392 )                   جلد اول _ شماره اول_صفحات 5 الی 79 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (6052 مشاهده)
یکی از مهم‌ترین مشکلات مسئولین مدیریت شهری در کلان‌شهر تهران، همواره تولید آلاینده‌ها در سطح شهر بوده‌ است که با توجه به اهمیت روز‌افزون آلاینده‌های ناشی از تردد خودروها در سطح شهر مدیریت حمل‌ونقل و ترافیک شهری و مدیریت تولید آلاینده‌های هوا در سطح شهر دو جزء کاملاً لاینفک به‌حساب می‌آیند. در سال‌های اخیر برنامه‌ریزی و اثرسنجی راهبرد‌های ترافیکی توسط نرم‌افزارهای شبیه‌ساز ترافیک رشد قابل‌توجهی یافته‌ است و با ترکیب نرم‌افزار شبیه‌سازی ترافیک و مدل‌های تولید آلاینده، عملاً ابزاری بسیار قوی برای تصمیم‌گیری بر‌ اساس میزان تولید آلاینده در اختیار مدیران شهری قرارگرفته‌ است. در این مقاله پس از کالیبراسیون و دقیق نمودن مدل شبیه‌سازی برای بزرگراه نیایش تهران، میزان تولید آلاینده در این بخش از شبکه، بدون اعمال راهبرد‌های مدیریت شبکه و با اعمال استراتژی کاهش سرعت جریان ترافیک در معبر محاسبه گردید. با مقایسه راهبرد‌های مذکور به‌خوبی می‌توان گزینه بهتر را یافته و در شبکه واقعی با اطمینان بسیار بیشتر به کار برد.
متن کامل [PDF 3933 kb]   (1138 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي-مورد پژوهی | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1394/3/27 | پذیرش: 1394/3/27 | انتشار: 1394/3/27

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.