Karevan F, Talischi G, Haghtalab T. The Impact of Studio-based learning on Metacognition and Design Ability of Architecture Students - Action Research. Haft Hesar J Environ Stud 2020; 8 (31) :15-22
URL:
http://hafthesar.iauh.ac.ir/article-1-815-fa.html
چکیده: (2530 مشاهده)
دانشجویان دارای استعدادهای بالقوهای هستند که این استعدادها باید توسط خود و یا راهنمایان آموزشی شناختهشده تا از آنها بهرهبرداری صحیح به عمل آید. به این منظور لازم است، روشهای آموزشی، یاددهی و یادگیری مناسب، جهت ارتقاء آنها موردبررسی قرار گیرد. آموزش صحیح میتواند فراگیران طراحی را در مسیری مشخص و درست قرار داده؛ همچنین موجبات ارتقاء قدرت طراحی آنان را فراهم سازد. این پژوهش به دنبال پاسخگویی به این سؤالات است؛ که آموزش معماری مبتنی بر کارگاه میتواند توانایی طراحی دانشجو را بالا ببرد؟ آموزش معماری مبتنی بر کارگاه میتواند توانایی فراشناختی دانشجو را افزایش دهد؟ روش این تحقیق، پژوهشی عمل نگر مبتنی بر طرح نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون بود. جهت انجام پژوهش از آزمون فراشناخت حالتی جهت سنجش تحلیل شناختی در چهار بعد آگاهی، راهبرد شناختی، برنامهریزی و بررسی خود و از آزمون طراحی محقق ساخته جهت سنجش قدرت طراحی استفاده شد. بر اساس نتایج این پژوهش میتوان گفت که روش آموزش معماری مبتنی بر کارگاه میتواند به ارتقای کیفی سطح طراحی کمک نماید و قدرت تحلیل فراشناخت دانشجو را نیز افزایش دهد.
نوع مطالعه:
پژوهشي-مورد پژوهی |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1399/3/5 | پذیرش: 1399/3/5 | انتشار: 1399/3/5