Haft Hesar Journal of Environmental Studies
مطالعات محیطی هفت حصار
Haft Hesar J Environ Stud
Art & Architecture
http://hafthesar.iauh.ac.ir
1
admin
2322-5602
2717-4174
10.52547/hafthesar
fa
jalali
1394
8
1
gregorian
2015
11
1
4
13
online
1
fulltext
fa
تأثیرات ترافیکی سامانه اتوبوسرانی تندرو بر شبکه حملونقل محلات شهری
( موردپژوهی: مسیر خط 7 BRT -منطقه 6 تهران)
تخصصي
Special
پژوهشي-مورد پژوهی
Research
<p dir="RTL">این مطالعه با هدف بررسی تأثیرات ترافیکی سیستم <span dir="LTR">BRT</span> بر شبکه حملونقل محلات شهری انجام پذیرفته است. روش پژوهش اسنادی و میدانی میباشد و دادهها به صورت پیمایشی از طریق پرسشنامه و مصاحبه با افراد محله، کسبه و افراد عبوری که از سیستم <span dir="LTR">BRT</span> استفاده میکنند جمع اوری شده اند. سپس با استفاده از نرم افزار <span dir="LTR">SPSS</span> تجزیه و تحلیل و پردازش اطلاعات صورت گرفته شده است. با توجه به یافتههای تحقیق و نظرات شهروندان نسبت به <span dir="LTR">BRT</span> و تأثیر آن بر سطح ترافیک منطقه این گونه میتوان نتیجه گرفت که سامانه <span dir="LTR">BRT</span> خط 7 منطقه 6 شهر تهران توانسته است تا حد قابل توجه ای اثرات ترافیکی ناشی از استفاده وسایل نقلیه دیگر در منطقه را کاهش داده و اثر مثبتی بر شبکه حملونقل منطقه بگذارد. اثری که به خودی خود نشان دهنده ی قابلیت بالای سامانه اتوبوسرانی تندرو <span dir="LTR">BRT</span> میباشد و ظرفیت قابل استفاده و پنهان آن را برای ما نمایان میکند. در این پژوهش نشان داده میشود که <span dir="LTR">BRT</span> در سطح یک منطقه از لحاظ ترافیکی تأثیرات مفیدی را خواهد گذاشت و هم مکمل وسایل نقلیه دیگر خواهد بود و هم میتواند به تنهایی بر کل شبکه حملونقل منطقه اثرگذار باشد.</p>
محلات شهری, سامانه اتوبوس تندرو (BRT), تأثیرات ترافیکی, منطقه شش تهران
31
40
http://hafthesar.iauh.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-191&slc_lang=fa&sid=1
احسان
درستکار
1003194753284600658
1003194753284600658
Yes
شیدا
عبدلی
1003194753284600659
1003194753284600659
No