1. - تقی زاده، م.( 1398). دیدگاه ها و روشهاي نوین و کاربردي در آموزش و یادگیري. انتشارات دانشگاه پیام نور، تهران.
- حصاری، پ، چگنی، ف.(1401). بررسی میزان اثرگذاری آموزش مجازی در دروس عملی و نظری رشته معماری، نشریه علمی فناوری آموزش، جلد 16 ، شماره 2
- حقیقی، س، دژدار، ا، دهقان، ن.(1399). یادگیری طراحانه ساز ه های نوین: رویکرد همزمانی و هم مکانی در جهت ارتقای توانایی طراحی معماری، معماری و شهرسازی آرمان شهر، ، شماره 33، ص57-74
-روزنبرگ، م.(1390 ). یاد گیري الکترونیکی. ترجمه داود کریم زادگان مقدم. انتشارات دانشگاه پیام نور.تهران.
- زارعي زواركي، ا.( 1387). سنجش و ارزشيابي يادگيري الكترونيكي. ویژه نامه آموزش عالي، شماره3 ، ص73-78.
- سلیمانی، س. (1392). تاثیر بکارگیری چندرسانه های تعاملی بر بهبود کیفیت آموزش سازه در رشته معماری، نشریه انجمن علمی معماری و شهرسازی ایران،شماره 5، ص 75-83.
- شاهرودی، ع.(1388). آموزش تلفیقی حضوری و الکترونیکی دروس سازه ای در رشته معماری ،چهارمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی آموزش الکترونیکی، شماره5، ص 75-.83
- شفیع پور، ف، نظری، ح.(1392). ارائه مدلي جهت ارزيابي راهبردهاي يادگيري الكترونيكي مؤثر بر پيشرفت تحصيلي دانشجويان، نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش، دانشگاه تربیت و هنر شهید رجایی، شماره4 ، ص253-259.
- فراهانی، ا.( 1380 ). مقایسه عملکرد تحصیلی دانشجویان تربیت بدنی نظام آموزشی حضوري با دور و ارایه الگوي برنامه ریزي تربیت بدنی از دور، پایان نامه دکتري، دانشگاه تربیت مدرس.
- گلابچی، م، شاهرودی، ع.(1386). روشهای نوین برای انتقال مفاهیم سازهای معماری، اولین کنفرانس سازه و معماری، دانشگاه تهران.
- نجاتی، ن، کلانتری، س، بمانیان، م.(1400). آموزش طراحی معماری مبتنی بر هوش مصنوعی ، پژوهشهای معماری نوین، شماره1 ، ص25-7.
-Abdelhameed, Wael A. (2013). Virtual Reality Use in Architectural Design Studios: A case studying structure and construction. Procedia Computer Science 25, 220 – 230.
- Al-Shehri, S. (2011). Connectivism: a new pathway for theorising and promoting mobile language learning. International Journal of Innovation and Leadership on the Teaching of Humanities, 1 (2).
-Alaneme G, Olayiwola P, Reju C. (2010). Combining Traditional Learning and the E-Learning Methods in Higher Distance Education: Assessing Learners Preference.4th International Conference on Distance Learning and Education (ICDLE); 2010 Oct 3; Puerto Rico: USA. San Juan (Puerto Rico), p. 177-190.
-CRUZ, THIAGO VILELA, (2018). Virtual reality in the architecture, engineering and construction industry, proposal of an interactive collaboration application.
-Feng, Z, Gonzلlez, V. A., Amor, R., Lovreglio, R., & Cabrera-Guerrero, G. (2018). Immersive virtual reality serious games for evacuation training and research: A systematic literature review. Computers & Education, 127, 252–266.
-Freina, L, & Ott, M. (2015). A literature review on immersive virtual reality in education: state of the art and perspectives. In The international scientific conference.
-Gorji mahlabani Y. Architectural education and future challenges. Journal of Technology of Education.2010;4(3):223-234. Persian.
-Horton, William; Horton, katrin. (2003). E-learning Tools and Technologies. USA. Wiley publishing First edition.
-Liaw ss. investigating students̕ perceived satisfaction, behavior intention, and effectiveness of learning; acase study of the blackboard system. Computer and education.2008؛ 51(2):864-873.
-Minocha, Shailey, Reeves , Ahmad,(2014), Design of learning spaces in 3D virtual worlds: An empirical investigation of Second Life, Learning Media and Technology 35(2).
-Miao, D., Dong, Y., & Lu, X. (2020). PIPE: Predicting Logical Programming Errors in Programming Exercises. In Proceedings of the 12th International Conference on Educational Data Mining (EDM 2020).
-Negash, Solomon, et al. (2008). (Editors). Handbook of Distance learning for real-time and Asynchronous information technology education.USA: Information science reference.
-Noghabaei, Mojtaba.,& Heydarian, Arsalan, Balali,Vahid, Han, Kevin, (2020). Trend analysis on adoption of vitual and augmented reality in the architecture, Engineering, and Construction industry, 5(1), 26;
-Picciano A.G. (2002), beyond student perceptions: Issues of interaction, presence, and performance in an online course, Journal of Asynchronous Learning Networks, Vol.6, No.1, 2002.
-Radianti,Jaziar, Majchrzak ,Tim A, Fromma,Jennifer, Wohlgenannt, Isabell,(2020) A systematic review of immersive virtual reality applications for higher education: Design elements, lessons learned, and research agenda, Computers & Education, Volume 147.
- Siemens, G. (2004). Connectivism: A Learning Theory for the Digital Age. Available at: http://www.elearnspace.org/Articles/connectivism.htm
-Schlosser L.A., Simonson M.R. (2006), Distance Education: definition and glossary of teams, 2nd revved, Information Age Pub Inc.
-Sahin, M. (2012). Pros and cons of connectivism as a learning theory. International Journal of Physical and Social Sciences, 2 (4)
-Siemens, G. (2008). Learning and Knowing in Networks: Changing roles for Educators and Designers. Presented to ITFORUM for Discussion.
-Tu C.H. and Corry M. (2002) E-learning communities, The Quarterly Review of Distance Education, Vol.3, pp. 207-218.
-TEKLEMARIAM, Hailu, KAKATI, Gebretsadik Vikramjit, DAS, Amarendra Kumar. (2014) Application of vr technology in design education, Department of Design, Indian Institute of Technology Guwahati, Guwahati
-Wang, P., Wu, P., Wang, J., Chi, H.-L., & Wang, X. (2018). A critical review of the use of virtual reality in construction engineering education and training. International Journal of Environmental Research and Public Health, 15(6), 1204.
-Xiaofan, Lin, Xiaoyong, Hu, Zhichun, Liu, (2014), A social network analysis of teaching and research collaboration in a teachers' virtual learning community, British Educational Research Association ,Volume47, Issue2
-yun zhou, et al. (2018). Promoting Knowledge Construction: A Model for Using Virtual Reality Interaction to Enhance Learning: Information science 130 239-246
-Zawacki-Richter, O., & Latchem, C. (2018). Exploring four decades of research in computers & education. Computers & Education,122, 136–152. [
DOI:10.3390/data5010026]