آدمی از بدو تولد موجودی پرسشگر است و این در کودکان با رفتارهای مبهوتکننده کاملاً ملموس است. چشمانی که دائم در حال جستوجو است، با گوشهایی که منتظر کوچکترین تحریک برای پیدا کردن منبع صداست و اندامی که با خستگیناپذیری به هر گوشهای سرک میکشد، ولی متأسفانه در بیشتر مواقع این روحیه خلاق تحت تأثیر جهان بزرگسالان نابود میشود. آموزش و بهتبع آن محیطهای آموزشی بیشترین اثر و نقش را بر ذهنیت و تمدنسازی جوامع به عهده دارند. لازمه اصلاح کالبد آموزش و پرورش، ایجاد فضاهای مرتبط با فعالیت کودکان است، فضاهایی که دارای شرایط مناسب و مطلوب برای رشد فیزیکی ذهنی، عاطفی و اجتماعی کودکان میباشد که تحقق این امر از طریق طراحی جزئیات فضاها با توجه به الگوهای رفتاری کودکان امکانپذیر میگردد. در این پژوهش نقش کانون پرورش فکری جهت خلاقیت کودکان مشخص، و با استفاده از نرمافزار لیزرل، مهمترین عوامل مشخص گردید. در پایان پیشنهادهای متناسب با نتایج تحقیق ارائه خواهد شد.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |