۱. - تقی زاده، م.( ۱۳۹۸). دیدگاه ها و روشهاي نوین و کاربردي در آموزش و یادگیري. انتشارات دانشگاه پیام نور، تهران.
- حصاری، پ، چگنی، ف.(۱۴۰۱). بررسی میزان اثرگذاری آموزش مجازی در دروس عملی و نظری رشته معماری، نشریه علمی فناوری آموزش، جلد ۱۶ ، شماره ۲
- حقیقی، س، دژدار، ا، دهقان، ن.(۱۳۹۹). یادگیری طراحانه ساز ه های نوین: رویکرد همزمانی و هم مکانی در جهت ارتقای توانایی طراحی معماری، معماری و شهرسازی آرمان شهر، ، شماره ۳۳، ص۵۷-۷۴
-روزنبرگ، م.(۱۳۹۰ ). یاد گیري الکترونیکی. ترجمه داود کریم زادگان مقدم. انتشارات دانشگاه پیام نور.تهران.
- زارعي زواركي، ا.( ۱۳۸۷). سنجش و ارزشيابي يادگيري الكترونيكي. ویژه نامه آموزش عالي، شماره۳ ، ص۷۳-۷۸.
- سلیمانی، س. (۱۳۹۲). تاثیر بکارگیری چندرسانه های تعاملی بر بهبود کیفیت آموزش سازه در رشته معماری، نشریه انجمن علمی معماری و شهرسازی ایران،شماره ۵، ص ۷۵-۸۳.
- شاهرودی، ع.(۱۳۸۸). آموزش تلفیقی حضوری و الکترونیکی دروس سازه ای در رشته معماری ،چهارمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی آموزش الکترونیکی، شماره۵، ص ۷۵-,۸۳
- شفیع پور، ف، نظری، ح.(۱۳۹۲). ارائه مدلي جهت ارزيابي راهبردهاي يادگيري الكترونيكي مؤثر بر پيشرفت تحصيلي دانشجويان، نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش، دانشگاه تربیت و هنر شهید رجایی، شماره۴ ، ص۲۵۳-۲۵۹.
- فراهانی، ا.( ۱۳۸۰ ). مقایسه عملکرد تحصیلی دانشجویان تربیت بدنی نظام آموزشی حضوري با دور و ارایه الگوي برنامه ریزي تربیت بدنی از دور، پایان نامه دکتري، دانشگاه تربیت مدرس.
- گلابچی، م، شاهرودی، ع.(۱۳۸۶). روشهای نوین برای انتقال مفاهیم سازهای معماری، اولین کنفرانس سازه و معماری، دانشگاه تهران.
- نجاتی، ن، کلانتری، س، بمانیان، م.(۱۴۰۰). آموزش طراحی معماری مبتنی بر هوش مصنوعی ، پژوهشهای معماری نوین، شماره۱ ، ص۲۵-۷.
-Abdelhameed, Wael A. (۲۰۱۳). Virtual Reality Use in Architectural Design Studios: A case studying structure and construction. Procedia Computer Science ۲۵, ۲۲۰ – ۲۳۰.
- Al-Shehri, S. (۲۰۱۱). Connectivism: a new pathway for theorising and promoting mobile language learning. International Journal of Innovation and Leadership on the Teaching of Humanities, ۱ (۲).
-Alaneme G, Olayiwola P, Reju C. (۲۰۱۰). Combining Traditional Learning and the E-Learning Methods in Higher Distance Education: Assessing Learners Preference.۴th International Conference on Distance Learning and Education (ICDLE); ۲۰۱۰ Oct ۳; Puerto Rico: USA. San Juan (Puerto Rico), p. ۱۷۷-۱۹۰.
-CRUZ, THIAGO VILELA, (۲۰۱۸). Virtual reality in the architecture, engineering and construction industry, proposal of an interactive collaboration application.
-Feng, Z, Gonzلlez, V. A., Amor, R., Lovreglio, R., & Cabrera-Guerrero, G. (۲۰۱۸). Immersive virtual reality serious games for evacuation training and research: A systematic literature review. Computers & Education, ۱۲۷, ۲۵۲–۲۶۶.
-Freina, L, & Ott, M. (۲۰۱۵). A literature review on immersive virtual reality in education: state of the art and perspectives. In The international scientific conference.
-Gorji mahlabani Y. Architectural education and future challenges. Journal of Technology of Education.۲۰۱۰;۴(۳):۲۲۳-۲۳۴. Persian.
-Horton, William; Horton, katrin. (۲۰۰۳). E-learning Tools and Technologies. USA. Wiley publishing First edition.
-Liaw ss. investigating students̕ perceived satisfaction, behavior intention, and effectiveness of learning; acase study of the blackboard system. Computer and education.۲۰۰۸؛ ۵۱(۲):۸۶۴-۸۷۳.
-Minocha, Shailey, Reeves , Ahmad,(۲۰۱۴), Design of learning spaces in ۳D virtual worlds: An empirical investigation of Second Life, Learning Media and Technology ۳۵(۲).
-Miao, D., Dong, Y., & Lu, X. (۲۰۲۰). PIPE: Predicting Logical Programming Errors in Programming Exercises. In Proceedings of the ۱۲th International Conference on Educational Data Mining (EDM ۲۰۲۰).
-Negash, Solomon, et al. (۲۰۰۸). (Editors). Handbook of Distance learning for real-time and Asynchronous information technology education.USA: Information science reference.
-Noghabaei, Mojtaba.,& Heydarian, Arsalan, Balali,Vahid, Han, Kevin, (۲۰۲۰). Trend analysis on adoption of vitual and augmented reality in the architecture, Engineering, and Construction industry, ۵(۱), ۲۶;
-Picciano A.G. (۲۰۰۲), beyond student perceptions: Issues of interaction, presence, and performance in an online course, Journal of Asynchronous Learning Networks, Vol.۶, No.۱, ۲۰۰۲.
-Radianti,Jaziar, Majchrzak ,Tim A, Fromma,Jennifer, Wohlgenannt, Isabell,(۲۰۲۰) A systematic review of immersive virtual reality applications for higher education: Design elements, lessons learned, and research agenda, Computers & Education, Volume ۱۴۷.
- Siemens, G. (۲۰۰۴). Connectivism: A Learning Theory for the Digital Age. Available at: http://www.elearnspace.org/Articles/connectivism.htm
-Schlosser L.A., Simonson M.R. (۲۰۰۶), Distance Education: definition and glossary of teams, ۲nd revved, Information Age Pub Inc.
-Sahin, M. (۲۰۱۲). Pros and cons of connectivism as a learning theory. International Journal of Physical and Social Sciences, ۲ (۴)
-Siemens, G. (۲۰۰۸). Learning and Knowing in Networks: Changing roles for Educators and Designers. Presented to ITFORUM for Discussion.
-Tu C.H. and Corry M. (۲۰۰۲) E-learning communities, The Quarterly Review of Distance Education, Vol.۳, pp. ۲۰۷-۲۱۸.
-TEKLEMARIAM, Hailu, KAKATI, Gebretsadik Vikramjit, DAS, Amarendra Kumar. (۲۰۱۴) Application of vr technology in design education, Department of Design, Indian Institute of Technology Guwahati, Guwahati
-Wang, P., Wu, P., Wang, J., Chi, H.-L., & Wang, X. (۲۰۱۸). A critical review of the use of virtual reality in construction engineering education and training. International Journal of Environmental Research and Public Health, ۱۵(۶), ۱۲۰۴.
-Xiaofan, Lin, Xiaoyong, Hu, Zhichun, Liu, (۲۰۱۴), A social network analysis of teaching and research collaboration in a teachers' virtual learning community, British Educational Research Association ,Volume۴۷, Issue۲
-yun zhou, et al. (۲۰۱۸). Promoting Knowledge Construction: A Model for Using Virtual Reality Interaction to Enhance Learning: Information science ۱۳۰ ۲۳۹-۲۴۶
-Zawacki-Richter, O., & Latchem, C. (۲۰۱۸). Exploring four decades of research in computers & education. Computers & Education,۱۲۲, ۱۳۶–۱۵۲. [
DOI:۱۰,۳۳۹۰/data۵۰۱۰۰۲۶]