1. اسلام دوست، مریم. ( 1395). تاثیرگرافیک محیطی متروی تهران بر فرهنگ و هویت، هنرهای زیبا-هنرهای تجسمی، 1(21): 37-51.
2. الکساندر، کریستوفر. (1395). زبان الگوها، رضا کربلایی نوری، تهران: پژوهش دانش.
3. ایلوخانی، مسعود. (1388). گرافیک محیطی، تهران: فاطمی.
4. بهزادی فر، مصطفی. (1392). هویت شهر: نگاهی به هویت تهران، تهران: شهر تهران.
5. بی مگز، فیلیپ. (1387). تاریخ طراحی گرافیک، ناهید اعظم فراست، غلامحسین فتح الله نوری، تهران: سمت.
6. پیرموره، ژان. (1373). فضاهای شهری-طراحی، اجرا، مدیریت، حسین رضایی، میرمعزالدین مجابی، محسن رسولی، تهران، دانشگاه تهران.
7. جباری، صداقت،. خضریان، سیمین. (1396). هویت بصری شهری در حیطه طراحی گرافیک، هنرهای زیبا - هنرهای تجسمی، 3(22): ۴۷ - 5.
8. سپهر، مسعود. (1397). تجزیه و تحلیل آثار گرافیک، تهران: فاطمی.
9. صالحی، سودابه. (1394)، گرافیک دیزاین محیطی: تعاریف و حوزه های فعالیت، حرفه هنرمند، 55: 2-13.
10. صلواتی، مژگان. (1390) تاثیرگرافیک محیطی در ارتباطات شهری- تحقیقات رنگ در شهر تهران و تاثیر آن در زیبایی فضای شهر در منطقه 4 از شهر تهران، شمال جنوب شرق غرب، نقشمایه خیال، 4(7): 111-134.
11. گل محمدی، احمد. (1381). جهانی شدن فرهنگ هویت. تهران: نی.
12. میرزایی نسب فهادان، مهدی. (1392). چیدمان شهر و معماری: جایگاه گرافیک محیطی در هویت بصری شهر، چیدمان، 4: 115.
13. یوسفی، شیدا. (1393). تاثیر گرافیک محیطی برآموزش اجتماعی شهروندان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد، تهران مرکزی.
14. Mahnke, F. H. (2006). Color Environment & Human Responses, London, Wiley.
15. Passini,R. & Arthur, p. (2002). Wayfinding: People, sign And Architecture, Oakville: Focus Strategic Communications.
16. Lynch, K. (2005). The image of the city (M. Mazini, Trans.). Tehran: University of Tehran Press. (Original work published in 1960)